Zobrazit vše
Novinka

Základy interní komunikace - Propojujte týmy a vytvářejte efektivní firemní kulturu

Úroveň
Určeno účastníkům bez znalostí a zkušeností
základní
Délka kurzu
4 hodiny
Jazyk
 cz
Kód kurzu
KT21020353
Soft skills
Kategorie:
Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu? Kontaktujte nás

Kurzy s lektorem

Termín
Jazyk
Místo
Forma
?
Jak a kde kurz probíhá.
Cena bez DPH
N
Novinka
10. 3. 2026 09:00 - 16:30
Jazyk
Místo
Praha 1
Forma
učebna
?
Kurz probíhá prezenčně v učebně s lektorem.
Kód vybraného kurzu: KT21020353-0032
Cena bez DPH
7 990 Kč
N
Novinka
9. 6. 2026 09:00 - 16:30
Jazyk
Místo
Praha 1
Forma
učebna
?
Kurz probíhá prezenčně v učebně s lektorem.
Kód vybraného kurzu: KT21020353-0033
Cena bez DPH
7 990 Kč

Popis kurzu

Máte pocit, že se ve vaší firmě často mluví o správné a efektivní komunikaci, ale realita je obvykle jiná? Že sice komunikujete, posíláte maily, ale lidé jim nerozumí nebo je zkrátka ignorují? Na tomto kurzu si ukážeme, že interní komunikace není jen o posílání e-mailů, ale o tom, jakým způsobem propojujete lidi, emoce a firemní cíle a hodnoty. Během intenzivního tréninku si vše vyzkoušíte na reálných příkladech a cvičeních, obdržíte zpětnou vazbu a odnesete si konkrétní doporučení, která můžete ihned realizovat ve své společnosti. Zároveň zjistíte, že dobře nastavená komunikace je mnohem víc než jen provozní nutnost – je to nástroj, který určuje náladu ve firmě, posiluje důvěru a pomáhá dosahovat kýžených výsledků.

Komu je kurz určen

  • HR specialistům a manažerům, kteří chtějí posílit angažovanost lidí skrze smysluplnou komunikaci.
  • Marketingovým specialistům, kteří chtějí sjednotit interní komunikaci s HR i PR týmem.
  • Manažerům týmů a vedení firmy, kteří jsou klíčovým komunikačním kanálem, ale cítí, že mají v komunikaci nedostatky.
  • Všem, kdo interní komunikaci tvoří nebo ovlivňují – od lídrů po členy týmů, kteří chtějí přinést do firemní komunikace více autenticity, jednotnosti a nápaditosti.
     

Obsah kurzu

Úvod do interní komunikace

  • Role interní komunikace v organizaci
  • Rozdíly mezi HR, PR a interní komunikací
  • Role jednotlivých aktérů interní komunikace

Jazyk, tón a storytelling v interní komunikaci

  • Jak psát a mluvit srozumitelně, autenticky a lidsky
  • Principy storytellingu – jak pomocí příběhu vtáhnout zaměstnance a dát komunikaci emoci
  • Praktické cvičení či modelový úkol

Komunikační kanály a formáty

  • Přehled nejčastějších kanálů a jejich účinnost: e-mail, newsletter, intranet, chaty, videa, eventy…
  • Tvorba obsahu – jak zapojit zaměstnance
  • Praktické cvičení či modelový úkol

Strategie interní komunikace

  • Jak vytvořit strategii interní komunikace
  • Jak komunikaci nastavit, aby byla jednotná, věrohodná a funkční
  • Praktické cvičení či modelový úkol

Emoce a krizová komunikace

  • Jak zvládat nepříjemná sdělení s respektem a klidem
  • Jak zvládat citlivá témata (změny, konflikty, propouštění, apatie)
  • Principy empatie
  • Praktické cvičení či modelový úkol

Tvorba interního komunikačního plánu

  • Návrh plánu na téma Q výsledků společnosti
  • Prezentace, zpětná vazba a doporučení
  • Praktické cvičení či modelový úkol

Cíle

  • Naučíte se, že interní komunikace není jen o sdělování informací, ale o budování důvěry, sounáležitosti a firemní kultury.
  • Získáte praktické zkušenosti, jak z komunikace udělat strategický nástroj propojující lidi a firemní cíle.
  • Osvojíte si tvorbu efektivní strategie interní komunikace – od stanovení cílů po měření dopadu.
  • Naučíte se zapojit zaměstnance do tvorby obsahu a posílit jejich aktivní zapojení.
  • Zvládnete krizovou a citlivou komunikaci s respektem a jistotou.
  • Vyzkoušíte si tvorbu interní kampaně, komunikačního plánu i poutavého e-mailu, který opravdu zaujme.

Lektoři

Miroslava Zajíčková
Miroslava Zajíčková

Jak jste se ke vzdělávání dostala?
Byla to přirozená cesta, na kterou mě přivedlo již mé studium vysoké školy (Personální Management na ČVUT) a následný start kariéry v HR. Vzdělávání pro mě bylo denním chlebem, neboť jsem se často setkávala s leadery, kteří ve své vedoucí roli začínali a potřebovali v začátku pomoci nebo se specialisty, kteří potřebovali posílit některou ze soft kompetencí. Postupem času se moje role začala více měnit z klasické HR do mentorské a lektorské a začala jsem tvořit lekce pro studenty různých akademií, ale i pro vlastní klienty.

Kde jste načerpala nejvíce zkušeností? 
V průběhu celé mojí HR, mentorské a lektorské praxe. Primárně jsem pracovala s leadery (obchodní, IT, kreativní, ale i další), HR komunitou a specialisty na kontinuálním rozvoji nejen soft skills, ale i HR kompetencí. Hodně mi daly i kvartální běhy akademií od SUHR, kde jsem intenzivně pracovala se svěřenými studenty.

Jaký je Váš přístup k tréninkům a školením?
Jde mi vždy o individuální přístup, který je maximálně zaměřený na úroveň účastníků a jejich pracovní prostředí. Vždy vycházím z reálných zkušeností a snažím se dávat maximum tipů z praxe. Než sáhodlouhé nudné školení volím interaktivní přístup, hry a různé nácviky. Snažím se, aby účastníci během mých lekcí zažili "aha moment" a díky němu si lekci maximálně zapamatovali a opravdu jim k něčemu byla.

Jakými projekty byste se chtěla pochlubit? 
Dlouhodobou spoluprací se SUHR komunitou, kde jsem v roli lektora, mentora a konzultanta. Studenty jejich akademií školím v konkrétních tématech, máme praktické case studies, speedmentoringy a v roli konzultanta se studenty aktivně pracuji v průběhu kvartálních akademiích (každotýdenní cally, zpětné vazby na úkoly, mentoring). Další zajímavé projekty byli v rámci práce pro BiQ group, kde jsem intenzivně pracovala s kolegy napříč celou skupinou, mentorovala je a posouvala dál. Nebo se společností katz83, kde jsme se pravidelně potkávali během roku 2023, než jsem k nim nastoupila jako interní člen.

Jakým tématům rozvoje se věnujete? 
Zaměřuji se na vše okolo práce s lidmi a týmem - start nových leaderů, ale také rozvoj soft skills u těch aktuálních a veškeré ostatní pracovní situace, ve kterých se člověk může v práci ocitnout. Od komunikace, řešení konfliktů, poskytování a přijímání zpětné vazby, po delegování, rozvoj a motivaci. Věnuji se také mentoringu lidí v HR oblasti či začínajícím leaderům od toho jak správně vést pohovor a na co se ptát, přes správné uchopení rozvoje svého týmu, až po nepříjemné situace u propouštění.

Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu?

Kontaktujte nás

Aktuality ke kurzu

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 18. 11. 2025
Dotační výzva 083 - na podnikové vzdělávání

Ušetřete statisíce na vzdělávání zaměstnanců. Získejte přístup k dotační příležitosti na firemní vzdělávání pro rok 2026 až 2027. Poradíme Vám, jak na to.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 18. 7. 2025

Jak prezentovat: 12 kroků, které z vás udělají sebevědomého řečníka

Prezentace. Slovo, které u mnoha lidí vyvolává lehké napětí nebo rovnou paniku. Bušení srdce, třes rukou, pocení, strach, že se „zaseknete“, nebo že vás publikum znervózní. Stres při prezentování zažívá většina lidí, ale je možné se na něj připravit a zvládnout ho. Základem je vždy dobrá příprava.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 29. 5. 2025

Radikální upřímnost vs. psychologické bezpečí: Jak zpětná vazba formuje firemní kulturu

Zpětná vazba je klíčový nástroj pro růst a rozvoj týmu. Její účinnost ale závisí na tom, jakým způsobem je poskytována. Správná rovnováha mezi radikální upřímností a psychologickým bezpečím může vést k výjimečným výsledkům. 

Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu?

Kontaktujte nás

Aktuality ke kurzu

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 18. 11. 2025
Dotační výzva 083 - na podnikové vzdělávání

Ušetřete statisíce na vzdělávání zaměstnanců. Získejte přístup k dotační příležitosti na firemní vzdělávání pro rok 2026 až 2027. Poradíme Vám, jak na to.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 18. 7. 2025

Jak prezentovat: 12 kroků, které z vás udělají sebevědomého řečníka

Prezentace. Slovo, které u mnoha lidí vyvolává lehké napětí nebo rovnou paniku. Bušení srdce, třes rukou, pocení, strach, že se „zaseknete“, nebo že vás publikum znervózní. Stres při prezentování zažívá většina lidí, ale je možné se na něj připravit a zvládnout ho. Základem je vždy dobrá příprava.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 29. 5. 2025

Radikální upřímnost vs. psychologické bezpečí: Jak zpětná vazba formuje firemní kulturu

Zpětná vazba je klíčový nástroj pro růst a rozvoj týmu. Její účinnost ale závisí na tom, jakým způsobem je poskytována. Správná rovnováha mezi radikální upřímností a psychologickým bezpečím může vést k výjimečným výsledkům. 

Proč s námi