Zobrazit vše
Novinka

Ukončování pracovních poměrů - Aktuální legislativa, příklady z praxe a judikáty

Úroveň
Určeno účastníkům bez znalostí a zkušeností
základní
Délka kurzu
4 hodiny
Jazyk
 cz
Kód kurzu
KT23020042
Soft skills
Kategorie:
Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu? Kontaktujte nás

Kurzy s lektorem

Termín
Jazyk
Místo
Forma
?
Jak a kde kurz probíhá.
Cena bez DPH
N
Novinka
23. 10. 2025 09:00 - 16:30
Jazyk
Místo
Praha 1
Forma
učebna
?
Kurz probíhá prezenčně v učebně s lektorem.
Kód vybraného kurzu: KT23020042-0006
Cena bez DPH
6 990 Kč

Popis kurzu

Vyhněte se chybám a ušetřete náklady na soudní spory se zaměstnanci
Zákoník práce i občanský zákoník chrání jednoznačně zaměstnance. Pro zaměstnavatele je jedinou účinnou ochranou znalost zákona a schopnost jejího uplatnění v praxi. Poznejte, jak v různých případech správně ukončit pracovní poměr. Poučte se z praktických příkladů a soudních rozhodnutí a vyvarujte se častých chyb. Získejte přehled o judikátech, které jsou podle nového občanského zákoníku závazné, a využijte je při řešení konkrétních sporů.

Komu je kurz určen

  • personalistům, účetním
  • vedoucí pracovníkům
  • jednatelům a majitelům firem
  • všem, kdo se zabývají ukončováním pracovních poměrů a nemají právnické vzdělání

Obsah kurzu

Použití občanského zákoníku při ukončování pracovních poměrů

  • Právní jednání
  • Uzavírání smluv
  • Jednání za zaměstnavatele podle občanského zákoníku
  • Svědci a doručování písemností
  • Závaznost judikatury
Ukončení pracovního poměru v příkladech
  • Dohoda, výpověď
  • Okamžité zrušení, zrušení ve zkušební době
  • Uplynutí sjednané doby, smrt zaměstnance
  • Řešení obtížných situací
Časté chyby při ukončování pracovního poměru
  • Špatné pracovní výsledky versus porušování pracovních povinností
  • Ochrana před výpovědí a výluky z ní
  • Možnosti zrušení pracovního poměru
Pravidla pro ukončování pracovních poměrů
  • Hromadné propouštění, odstupné
  • Lhůty
  • Pracovní posudek
  • Potvrzení o zaměstnání
  • a další…
Zajímavé rozsudky ve věci ukončení pracovního poměru
  • Dohoda, výpověď, odvolání výpovědi
  • Organizační změny, porušování povinností, ztráta požadavků na výkon práce
  • Okamžité zrušení, zrušení ve zkušební době, odvolání z funkce
  • Pracovní posudek a náhrada škody
  • Odstupné, doručování písemností, účast odborů na ukončení
  • a další…

Cíle

  • Rozšíříte a utřídíte si vědomosti o skončení pracovního poměru.
  • Seznámíte se s častými chybami a naučíte se, jak se jich vyvarovat.
  • Pochopíte vztahy mezi pracovním právem a občanským zákoníkem.
  • Seznámíte se s aktuálními soudními rozhodnutími.
  • Odnesete si obsáhlý studijní materiál pro praktické použití.
  • Dostanete přehled důležitých soudních výroků (judikátů).

Lektoři

Dana Blažková
Dana Blažková

„K oblastem, na které se specializuji, patří pracovní právo, pracovní smlouvy, praktická personalistika s přesahy do mezd, účetnictví a dávky sociální podpory. Praxi jsem získala jako personalistka v bankovním sektoru (1994–2001), dále jako personální manažerka v inovativní a expandující společnosti zabývající se rychloobrátkovým zbožím (2001–2004). V letech 2005–2006 jsem působila jako vedoucí personálního odboru v chemickém průmyslu. Pracovala jsem v korporaci i v soukromé firmě, v zahraniční i české společnosti. K nejzajímavějším poznatkům ze své praxe řadím zejména rozsáhlé zkušenosti s kontrolami ze strany státního dozoru. Od roku 2004 vedu zdarma největší pracovněprávní poradnu na českém internetu. Od roku 2006 se aktivně věnuji také lektorování pro veřejnost a spolupracuji s různými společnostmi jak na veřejných, tak na firemních školeních. V současné době působím především jako lektorka a poradkyně v oblasti pracovního práva a personalistiky. Účastníci mých kurzů většinou kladně hodnotí živou formu výkladu, množství příkladů z vlastní praxe a poradny a také ochotu pomoci a vyřešit i nestandardní situace.“

Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu?

Kontaktujte nás

Aktuality ke kurzu

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 18. 7. 2025

Jak prezentovat: 12 kroků, které z vás udělají sebevědomého řečníka

Prezentace. Slovo, které u mnoha lidí vyvolává lehké napětí nebo rovnou paniku. Bušení srdce, třes rukou, pocení, strach, že se „zaseknete“, nebo že vás publikum znervózní. Stres při prezentování zažívá většina lidí, ale je možné se na něj připravit a zvládnout ho. Základem je vždy dobrá příprava.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 29. 5. 2025

Radikální upřímnost vs. psychologické bezpečí: Jak zpětná vazba formuje firemní kulturu

Zpětná vazba je klíčový nástroj pro růst a rozvoj týmu. Její účinnost ale závisí na tom, jakým způsobem je poskytována. Správná rovnováha mezi radikální upřímností a psychologickým bezpečím může vést k výjimečným výsledkům. 

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 3. 2025
Proč se zajímat o typologii osobnosti?
Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy se s kolegou nebo klientem neshodl – ne proto, že by jedna strana měla nutně pravdu, ale proto, že každý přistupuje k problémům jinak. Jak by se změnila vaše práce, kdybyste dokázali lépe chápat způsoby myšlení a motivace druhých?

Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu?

Kontaktujte nás

Aktuality ke kurzu

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 18. 7. 2025

Jak prezentovat: 12 kroků, které z vás udělají sebevědomého řečníka

Prezentace. Slovo, které u mnoha lidí vyvolává lehké napětí nebo rovnou paniku. Bušení srdce, třes rukou, pocení, strach, že se „zaseknete“, nebo že vás publikum znervózní. Stres při prezentování zažívá většina lidí, ale je možné se na něj připravit a zvládnout ho. Základem je vždy dobrá příprava.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 29. 5. 2025

Radikální upřímnost vs. psychologické bezpečí: Jak zpětná vazba formuje firemní kulturu

Zpětná vazba je klíčový nástroj pro růst a rozvoj týmu. Její účinnost ale závisí na tom, jakým způsobem je poskytována. Správná rovnováha mezi radikální upřímností a psychologickým bezpečím může vést k výjimečným výsledkům. 

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 3. 2025
Proč se zajímat o typologii osobnosti?
Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy se s kolegou nebo klientem neshodl – ne proto, že by jedna strana měla nutně pravdu, ale proto, že každý přistupuje k problémům jinak. Jak by se změnila vaše práce, kdybyste dokázali lépe chápat způsoby myšlení a motivace druhých?

Proč s námi