Empatie a naslouchání vám dovolí partnera lépe poznat a pochopit, jak ho přesvědčit
Domníváte se, že pro úspěch vyjednávání potřebujete přesvědčivá fakta? Postup vyjednávání a znalost lidí jsou ovšem mnohem důležitější. Fakta vám při přesvědčování nepomohou, pokud a dokud není druha´ strana připravena jim věnovat pozornost. Zaměřte se na protějšek a můžete vyjednat víc.
Zákonitosti vyjednávání
Jak pracovat s partnerem při vyjednávání
Příprava na vyjednávání
Během dvaceti let praxe na manažerských a obchodních pozicích v českých i mezinárodních firmách bylo mojí pracovní náplní vedení pracovního a obchodního týmu, vyjednávání smluvních podmínek, získávání nových klientů a péče o ty stávající. Po dobu čtrnácti let jsem rozvíjel manažery a obchodní týmy společností Papirius a Office DEPOT. Na pozici Senior Sales Trainer a Training Development Manager jsem byl odpovědný za trénink a individuální koučink firemního managementu v oblasti vedení lidí a řízení změn. Jako trenér se specializuji na trénink pro firemní klientelu v oblastech: budování a vedení obchodního a pracovního týmu, vedení lidí při změnách, argumentace a vyjednávání v manažerské práci, prezentační dovednosti pro manažery, obchodní a společenská etiketa, prodejní dovednosti, obchodní vyjednávání, umění přesvědčit zákazníka, prodej po telefonu, vymáhání pohledávek. V posledních 12 měsících jsem působil ve společnostech: ČEZ, Siemens, Mercedes Benz, Provident Financial, Česká zbrojovka a dalších. Využívám metody aktivního tréninku, které jsou založeny zejména na praktických zkušenostech a vědomostech. Do těchto metod patří hraní rolí, případové studie z praxe, modelové situace nebo aktivizační hry, s nimiž dosáhnu vašeho kontinuálního aktivního zapojení během celého školení. Moje tréninky jsou založeny na intenzivním prožitku a vyvedení z komfortní zóny.
Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.
Emoční inteligence je zásadním faktorem, který rozhoduje o tom, jak úspěšní budete při vedení lidí, komunikaci v týmu i zvládání stresu. Proč je vysoká emoční inteligence v práci vítána a jak ji rozvíjet?
Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.
Emoční inteligence je zásadním faktorem, který rozhoduje o tom, jak úspěšní budete při vedení lidí, komunikaci v týmu i zvládání stresu. Proč je vysoká emoční inteligence v práci vítána a jak ji rozvíjet?