Zobrazit vše
Novinka

Zákoník práce pro zaměstnavatele - Pracovněprávní legislativa v praxi (vč. souvztažnosti s občanským zákoníkem)

Úroveň
Určeno účastníkům bez znalostí a zkušeností
základní
Délka kurzu
4 hodiny
Jazyk
 cz
Kód kurzu
KT21020334
Soft skills
Kategorie:
Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu? Kontaktujte nás

Kurzy s lektorem

Termín
Jazyk
Místo
Forma
?
Jak a kde kurz probíhá.
Cena bez DPH
N
Novinka
12. - 13. 6. 2025
Jazyk
Místo
Praha 1
Forma
učebna
?
Kurz probíhá prezenčně v učebně s lektorem.
Kód vybraného kurzu: KT21020334-0040
Cena bez DPH
9 990 Kč
N
Novinka
10. - 11. 9. 2025
Jazyk
Místo
Praha 8
Forma
učebna
?
Kurz probíhá prezenčně v učebně s lektorem.
Kód vybraného kurzu: KT21020334-0042
Cena bez DPH
9 990 Kč

Popis kurzu

Získejte komplexní přehled o vedení pracovněprávních agend

Účastníkem pracovněprávních vztahů se stává téměř každý z nás, ať už jako zaměstnavatel, či zaměstnanec. Získejte detailní a ucelený přehled o pracovněprávních vztazích z pohledu zaměstnavatele, zorientujte se v ustanoveních zákoníku práce, občanského zákoníku i dalších souvisejících norem. Na kurzu věnovaném zákoníku práce se poutavou formou dozvíte řadu důležitých informací o všech podstatných tématech pracovněprávních vztahů.

Kurz je určený především zaměstnancům HR, kteří již mají se Zákoníkem práce zkušenosti a potřebují získat ucelený přehled. Po začínající personalisty nebo zaměstnance, kteří o Zákoníku práce potřebují základní znalosti, je určený kurz Pracovní právo (nejen) pro manažery a Základy personalistiky.

Komu je kurz určen

  • účastníkům kurzu Pracovní právo (nejen) pro manažery
  • pracovníkům HR oddělení
  • personalistům
  • jednatelům a majitelům

Obsah kurzu

Aktuální legislativa v oblasti pracovněprávních vztahů

  • Celkový přehled, změny
  • Provázanost zákoníku práce a občanského zákoníku
  • Kde je zakázáno použití občanského zákoníku?
  • Neplatnost právních jednání
  • Počítání času, promlčecí doby
  • a další…
Povinnosti zaměstnavatele
  • Přehled povinností zaměstnavatele
  • Pracovněprávní vztahy a rozdíly mezi nimi z pohledu zaměstnavatele i zaměstnance
  • Právní úprava vzniku, změn a skončení pracovního poměru a s tím související povinnosti zaměstnavatele
Vznik, změny a ukončení pracovního poměru
  • Náležitosti pracovní smlouvy
  • Obvyklá ujednání v pracovních smlouvách (zkušební doba, pracovní poměry na dobu určitou)
  • Povinné informace o obsahu pracovního poměru a kde je uvádět (sjednat či určit)
  • Změny pracovního poměru – převedení zaměstnance na jinou práci bez souhlasu zaměstnance
  • Skončení pracovního poměru – dohoda, výpovědní důvody a rozdíly mezi nimi, zákaz výpovědi, zrušení ve zkušební době a okamžité zrušení, odstupné, hromadné propouštění, problematické příklady, soudní rozhodnutí…

Pracovní doba, náhrada škody a další témata pracovněprávních vztahů

  • Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr (dohoda o pracovní činnosti, dohoda o provedení práce)
  • Pracovní doba, typy pracovních režimů a rozvržení pracovní doby vč. směnných režimů, pružné pracovní doby a konta pracovní doby, povinná doba odpočinku, překážky v práci a jiná ustanovení
  • Dovolená, její plánování, čerpání, krácení, převody do dalšího roku
  • Ochrana osobních údajů
  • Odpovědnost zaměstnavatele a zaměstnance za škodu
  • Vnitřní předpisy
  • Osobní spis, potvrzení o zaměstnání
  • Doručování písemností
  • a další…

Cíle

  • získáte celkový přehled o pracovněprávní legislativě ve stavu platném k datu konání kurzu
  • detailně se seznámíte s pracovněprávními vztahy z pohledu zaměstnavatele i zaměstnance
  • zorientujete se ve změnách týkajících se pracovního poměru a odpovědnosti zaměstnavatele a zaměstnance
  • vyzkoušíte si modelové situace na praktických příkladech
  • seznámíte se s některými rozhodnutími Nejvyššího soudu ČR ve věcech pracovněprávních

Lektoři

Dana Blažková
Dana Blažková

„K oblastem, na které se specializuji, patří pracovní právo, pracovní smlouvy, praktická personalistika s přesahy do mezd, účetnictví a dávky sociální podpory. Praxi jsem získala jako personalistka v bankovním sektoru (1994–2001), dále jako personální manažerka v inovativní a expandující společnosti zabývající se rychloobrátkovým zbožím (2001–2004). V letech 2005–2006 jsem působila jako vedoucí personálního odboru v chemickém průmyslu. Pracovala jsem v korporaci i v soukromé firmě, v zahraniční i české společnosti. K nejzajímavějším poznatkům ze své praxe řadím zejména rozsáhlé zkušenosti s kontrolami ze strany státního dozoru. Od roku 2004 vedu zdarma největší pracovněprávní poradnu na českém internetu. Od roku 2006 se aktivně věnuji také lektorování pro veřejnost a spolupracuji s různými společnostmi jak na veřejných, tak na firemních školeních. V současné době působím především jako lektorka a poradkyně v oblasti pracovního práva a personalistiky. Účastníci mých kurzů většinou kladně hodnotí živou formu výkladu, množství příkladů z vlastní praxe a poradny a také ochotu pomoci a vyřešit i nestandardní situace.“

Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu?

Kontaktujte nás

Aktuality ke kurzu

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 3. 2025
Proč se zajímat o typologii osobnosti?
Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy se s kolegou nebo klientem neshodl – ne proto, že by jedna strana měla nutně pravdu, ale proto, že každý přistupuje k problémům jinak. Jak by se změnila vaše práce, kdybyste dokázali lépe chápat způsoby myšlení a motivace druhých?

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 7. 3. 2025
Proč IT obchodníci selhávají – a co s tím dělat?

Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 2. 2025
Emoční inteligence jako přísada úspěchu

Emoční inteligence je zásadním faktorem, který rozhoduje o tom, jak úspěšní budete při vedení lidí, komunikaci v týmu i zvládání stresu. Proč je vysoká emoční inteligence v práci vítána a jak ji rozvíjet?

Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu?

Kontaktujte nás

Aktuality ke kurzu

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 3. 2025
Proč se zajímat o typologii osobnosti?
Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy se s kolegou nebo klientem neshodl – ne proto, že by jedna strana měla nutně pravdu, ale proto, že každý přistupuje k problémům jinak. Jak by se změnila vaše práce, kdybyste dokázali lépe chápat způsoby myšlení a motivace druhých?

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 7. 3. 2025
Proč IT obchodníci selhávají – a co s tím dělat?

Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 2. 2025
Emoční inteligence jako přísada úspěchu

Emoční inteligence je zásadním faktorem, který rozhoduje o tom, jak úspěšní budete při vedení lidí, komunikaci v týmu i zvládání stresu. Proč je vysoká emoční inteligence v práci vítána a jak ji rozvíjet?

Proč s námi