Zobrazit vše
Novinka

Základy personalistiky - Personální agenda na jedničku

Úroveň
Určeno účastníkům bez znalostí a zkušeností
základní
Délka kurzu
4 hodiny
Jazyk
 cz
Kód kurzu
KT21020396
Soft skills
Kategorie:
Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu? Kontaktujte nás

Kurzy s lektorem

Termín
Jazyk
Místo
Forma
?
Jak a kde kurz probíhá.
Cena bez DPH
N
Novinka
29. 9. 2025 09:00 - 16:30
Jazyk
Místo
Praha 1
Forma
učebna
?
Kurz probíhá prezenčně v učebně s lektorem.
Kód vybraného kurzu: KT21020396-0024
Cena bez DPH
6 990 Kč

Popis kurzu

Získejte detailní přehled v legislativě a vedení důležitých personálních dokumentů
Pronikněte do správy osobních údajů a vedení spisů, poznejte náležitosti pracovních smluv a dohod, nahlédněte do ukončování pracovního poměru, ujasněte si, které mzdové složky je zaměstnavatel povinen vyplácet a jaké jsou základní povinnosti na úseku bezpečnosti práce. V kurzu se budeme věnovat vašim nejčastějším problémům. Získáte odpovědi na všechny vaše otázky z každodenní praxe HR oddělení.

Komu je kurz určen

  • novým pracovníkům HR
  • mzdovým účetním
  • malým a středním podnikatelům
  • všem, kteří potřebují orientaci v oblasti personalistiky

Obsah kurzu

Pracovněprávní vztahy

  • Závislá činnost, zaměstnavatel, zaměstnanec
Zpracování a ochrana osobních údajů uchazečů o zaměstnání a zaměstnanců
  • Postup před vznikem pracovního poměru (žádost uchazeče o zaměstnání, životopis, osobní dotazník, zápočtový list od předchozího zaměstnavatele)
  • Osobní údaje v kontextu evropského nařízení (tzv. GDPR) a českého zákona o zpracování osobních údajů
  • Souhlas uchazeče a zaměstnance se zpracováním osobních údajů
  • Shromažďování informací o zaměstnancích a nakládání s nimi během pracovněprávního vztahu i po jeho skončení
  • Zásady ochrany informací v rámci organizace
Osobní spis zaměstnance
  • Obvyklý obsah osobního spisu
  • Nahlížení do osobního spisu
  • Archivace a vyřazování listin
Smlouvy zakládající pracovní vztah
  • Pracovní smlouva a její náležitosti, změny/dodatky
  • Zkušební doba, pracovní poměr na dobu určitou
  • Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti)
  • Informace o obsahu pracovního poměru
  • Informace, které nejsou obsaženy v pracovní smlouvě, odkazy na vnitřní předpis
Změny pracovního poměru
  • Smluvní změny
  • Jednostranné převedení na jinou práci
Skončení pracovního poměru
  • Dohodou, výpovědí, okamžitým zrušením, zrušením ve zkušební době, uplynutím sjednané doby
  • Rozdíly mezi jednotlivými způsoby skončení pracovního poměru
  • Formální náležitosti jednotlivých způsobů a listin
  • Doručování písemností
Výstupní doklady pro zaměstnance
  • Potvrzení o zaměstnání (tzv. zápočtový list)
  • Potvrzení o způsobu ukončení pracovního poměru
  • Potvrzení o výdělku
  • Pracovní posudek
Odměňování zaměstnanců
  • Minimální a zaručená mzda
  • Povinné příplatky ke mzdě
  • Srážky ze mzdy bez souhlasu zaměstnance
Bezpečnost práce (základní povinnosti)
  • Školení zaměstnanců
  • Zdravotní prohlídky
  • Kontroly na alkohol a návykové látky
  • Předcházení škodám

Cíle

  • Detailně se seznámíte s vedením osobních spisů.
  • Dozvíte se, jak nakládat s citlivými osobními údaji zaměstnanců během pracovního poměru i po jeho skončení.
  • Setkáte se s řadou příkladů s ohledem na nejčastěji řešené problémy.
  • Získáte odpovědi na otázky z vaší vlastní praxe.

Lektoři

Dana Blažková
Dana Blažková

„K oblastem, na které se specializuji, patří pracovní právo, pracovní smlouvy, praktická personalistika s přesahy do mezd, účetnictví a dávky sociální podpory. Praxi jsem získala jako personalistka v bankovním sektoru (1994–2001), dále jako personální manažerka v inovativní a expandující společnosti zabývající se rychloobrátkovým zbožím (2001–2004). V letech 2005–2006 jsem působila jako vedoucí personálního odboru v chemickém průmyslu. Pracovala jsem v korporaci i v soukromé firmě, v zahraniční i české společnosti. K nejzajímavějším poznatkům ze své praxe řadím zejména rozsáhlé zkušenosti s kontrolami ze strany státního dozoru. Od roku 2004 vedu zdarma největší pracovněprávní poradnu na českém internetu. Od roku 2006 se aktivně věnuji také lektorování pro veřejnost a spolupracuji s různými společnostmi jak na veřejných, tak na firemních školeních. V současné době působím především jako lektorka a poradkyně v oblasti pracovního práva a personalistiky. Účastníci mých kurzů většinou kladně hodnotí živou formu výkladu, množství příkladů z vlastní praxe a poradny a také ochotu pomoci a vyřešit i nestandardní situace.“

Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu?

Kontaktujte nás

Aktuality ke kurzu

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 3. 2025
Proč se zajímat o typologii osobnosti?
Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy se s kolegou nebo klientem neshodl – ne proto, že by jedna strana měla nutně pravdu, ale proto, že každý přistupuje k problémům jinak. Jak by se změnila vaše práce, kdybyste dokázali lépe chápat způsoby myšlení a motivace druhých?

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 7. 3. 2025
Proč IT obchodníci selhávají – a co s tím dělat?

Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 2. 2025
Emoční inteligence jako přísada úspěchu

Emoční inteligence je zásadním faktorem, který rozhoduje o tom, jak úspěšní budete při vedení lidí, komunikaci v týmu i zvládání stresu. Proč je vysoká emoční inteligence v práci vítána a jak ji rozvíjet?

Chcete tento kurz na míru pro vaši firmu?

Kontaktujte nás

Aktuality ke kurzu

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 3. 2025
Proč se zajímat o typologii osobnosti?
Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy se s kolegou nebo klientem neshodl – ne proto, že by jedna strana měla nutně pravdu, ale proto, že každý přistupuje k problémům jinak. Jak by se změnila vaše práce, kdybyste dokázali lépe chápat způsoby myšlení a motivace druhých?

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 7. 3. 2025
Proč IT obchodníci selhávají – a co s tím dělat?

Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.

Náhledový obrázek novinky
Soft skills 21. 2. 2025
Emoční inteligence jako přísada úspěchu

Emoční inteligence je zásadním faktorem, který rozhoduje o tom, jak úspěšní budete při vedení lidí, komunikaci v týmu i zvládání stresu. Proč je vysoká emoční inteligence v práci vítána a jak ji rozvíjet?

Proč s námi