V tomto kurzu se naučíte vypočítat uhlíkovou stopu, spravovat data s ní související a efektivně využít tuto informaci při vytváření strategie udržitelnosti ve vašich organizacích. Díky rozsáhlým zkušenostem lektora z různých oborů získáte vhled do reálných výzev a příležitostí, které tato oblast přináší – především z pohledu sběru dat. Dozvíte se, co všechno vstupuje do uhlíkové stopy společnosti a kde tato data většinou naleznete.
Klíčovou hodnotou kurzu je jeho praktický přístup. Aplikujete zde teoretické znalosti na konkrétní příklady a případové studie, což vám umožní hlouběji pochopit proces výpočtu uhlíkové stopy ve vaší organizaci. Zároveň získáte přehled o výsledcích jiných společností ve svém oboru.
Úvod do problematiky uhlíkové stopy
Metodologie výpočtu uhlíkové stopy
Aplikace uhlíkové stopy v praxi
Samostatný výpočet
Udržitelnost a uhlíková stopa
Závěr a shrnutí workshopu
Ve společnosti Green0meter jsem zodpovědný za Delivery projektů zaměřujících se na obvyklé produkty jako jsou například výpočet uhlíkové stopy společnosti, uhlíkové stopy produktu, tvorba nefinančních reportů pro velké společnosti a nově i za projekty zaměřující se na tzv. uhlíkové clo neboli CBAM reporty. Zároveň se i zaměřuji na inovativní projekty, které se teprve musí překlopit z fáze myšlenky do reálných dodávek pro naše klienty.
Mám vystudované ČVUT, fakultu strojního inženýrství se zaměřením na chemické a potravinářské stroje. K oblasti udržitelnosti jsem se dostal po dlouholetých zkušenostech v nadnárodní společnosti dodávající konzultační a technologické projekty, kde jsem zastával pozici senior manažera ve oblasti finančních služeb, odkud si přináším i inovativní mindset neboť část mé zodpovědnosti spočívala v aplikovaní automatizací v rámci technologických projektů (tzv. DevOps).
Jako celoživotní sportovec mimo práce trávím svůj volný čas běhání, plaváním a jízdou na kole. Když dojdou síly sednu na motorku.
Radikální upřímnost vs. psychologické bezpečí: Jak zpětná vazba formuje firemní kulturu
Zpětná vazba je klíčový nástroj pro růst a rozvoj týmu. Její účinnost ale závisí na tom, jakým způsobem je poskytována. Správná rovnováha mezi radikální upřímností a psychologickým bezpečím může vést k výjimečným výsledkům.
Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.
Radikální upřímnost vs. psychologické bezpečí: Jak zpětná vazba formuje firemní kulturu
Zpětná vazba je klíčový nástroj pro růst a rozvoj týmu. Její účinnost ale závisí na tom, jakým způsobem je poskytována. Správná rovnováha mezi radikální upřímností a psychologickým bezpečím může vést k výjimečným výsledkům.
Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.