Vzdělávání je ve firmách benefitem pro zaměstnance, ale zároveň z toho prosperuje i zaměstnavatel. Mít zákaznický servis, který neumí odpovídat na telefonáty nespokojených zákazníků, nebo ajťáky, kteří mají zastaralé znalosti, je z dlouhodobého pohledu špatně. Konkurenční boj je nelítostný a kvalitní zaměstnanci jsou základem dobře prosperujícího podniku.
V dnešní digitální době se kladou vysoké nároky na IT oddělení. Všichni víme, že IT se rychle vyvíjí, a ani my uživatelé nestíháme sledovat novinky na trhu. Na IT je tak kladen požadavek:
Manažeři IT oddělení vytváří na základě firemní dlouhodobé strategie vzdělávací plány pro jednotlivce. Do HR oddělení po všech schvalovacích kolečkách obvykle dorazí tabulka se jmény zaměstnanců a názvy kurzů, zkoušek nebo certifikací, které je potřeba zajistit. Po HR se chce, aby už si sami rozklíčovali, které kurzy jsou akreditované, co je certifikace a co školení. V lepších případech uvedou ajťáci dodavatele.
Když máte pět školení, jde to. Ale máte-li ve společnosti 10 ajťáků a více, je to pro HR časově náročné. Pravděpodobně namítnete, že již máte ověřené dodavatele.
Každý rok přibývají nové technologie, metody a IT řešení. Kde najednou hledat tyto novinky? HR se stává detektivem a pátrá po nejvhodnějším dodavateli školení těchto IT produktů. Snaží se vyjednat co nejlepší podmínky a po skončení školení netrpělivě čekají na zpětné vazby účastníků, zda vybrali správně.