Jak vybrat seriózní agenturu, spolehlivé zaměstnance a na co si dát pozor
Od konce roku 2017 je klíčové znát všechny novelizované pracovněprávní předpisy, které souvisejí s agenturním zaměstnáváním. Zvýšila se totiž odpovědnost nejen ze strany agentur práce, ale zejména zaměstnavatelů, které využívají jejich služby. Ať už vám chybí stálí zaměstnanci dlouhodobě, nebo jen potřebujete jednorázově vypomoci při velké zakázce či sezónních pracích, přijďte na příkladech z praxe zjistit, jaké jsou příslušné zákony a jak si z nabídky agentur správně vybrat.
HR manažerům a personalistům
náborářům
ředitelům a majitelům firem
Platná legislativa
Specifika využití agenturních zaměstnanců
Povinnosti všech zúčastněných stran
osvědčené postupy při najímání agenturních zaměstnanců
všeobecný přehled o platné legislativě pro oblast agenturního zaměstnávání
identifikaci rizik při výběru agentury práce a jak si ověřit její serióznost
srovnání, jaká je odpovědnost za pracovní podmínky agenturních a stálých zaměstnanců
seznámení s výhodami i úskalími agenturního zaměstnávání na příkladech z praxe
přehled práv a povinností při využití agenturních pracovníků
tipy, na co si dát pozor při uzavírání smluv a jak předcházet sporům se zaměstnanci i postihům ze strany úřadů
Od roku 1994 konzultuji, přednáším a školím jednotlivce i firmy v otázkách pracovněprávních vztahů. Podávám přesné a zasvěcené informace, stanoviska k problematice z praxe a k dopadům nových požadavků a změn zákona ve vztahu k praxi ve firmách. Specializuji se na kolektivní vyjednávání, tvorbu kolektivních smluv a komunikaci s odbory na straně zaměstnavatelů. Na Ministerstvu práce a sociálních věcí jsem jedním ze zprostředkovatelů kolektivních pracovněprávních sporů v rámci uzavírání kolektivních smluv. Vystudoval jsem Právnickou faktultu v Brně a věnoval jsem se práci v advokacii a v soukromých firmách jako právník
Rozhovor s Jaroslavem Salvou, mentorem v oblasti obchodu se zaměřením na IT. V čem se IT obchod odlišuje a jaké problémy IT obchodníci nejčastěji řeší?
Stanislav Vojtíšek je bývalým kapitánem jedné z nejprestižnějších leteckých společností světa Turkish Airlines. Jako dopravní pilot pracoval od poloviny 90. let. Během své 25leté kariéry létal s různými typy letadel, včetně Airbusu A330 či Boeingu.
Zkoušeli jste již někdy vysvětlit ajťákům, že jejich komunikační dovednosti jsou na nedostatečné úrovni? Že by se nad tím měli zamyslet a komunikovat více otevřeně, vysvětlovat a nebýt negativní? Před deseti lety by jste ajťáka na školení měkkých dovedností ani nedostali. Naštěstí doba pokročila a je na ně vyvíjen tlak, aby komunikovali uvnitř společnosti, ale i ven s dodavateli.
Rozhovor s Jaroslavem Salvou, mentorem v oblasti obchodu se zaměřením na IT. V čem se IT obchod odlišuje a jaké problémy IT obchodníci nejčastěji řeší?
Stanislav Vojtíšek je bývalým kapitánem jedné z nejprestižnějších leteckých společností světa Turkish Airlines. Jako dopravní pilot pracoval od poloviny 90. let. Během své 25leté kariéry létal s různými typy letadel, včetně Airbusu A330 či Boeingu.
Zkoušeli jste již někdy vysvětlit ajťákům, že jejich komunikační dovednosti jsou na nedostatečné úrovni? Že by se nad tím měli zamyslet a komunikovat více otevřeně, vysvětlovat a nebýt negativní? Před deseti lety by jste ajťáka na školení měkkých dovedností ani nedostali. Naštěstí doba pokročila a je na ně vyvíjen tlak, aby komunikovali uvnitř společnosti, ale i ven s dodavateli.